måndag 25 februari 2013

Små och stora fynd


Hej alla rara!  

Härligt nu när solen visar sig ibland och jag blir så glad när strålarna letar sig in!
En ljuvlig bukett med ranunclar står på bordet och sprider mera glädje.

I fredags var  jag och Sanna ( dottern ) en tur till grannstaden för lite shopping 
och för att få umgås en stund. Mestadels blev det inredningsbutiker och en och annan 
loppis och antikbod. Till mammas stora glädje är bägge döttrarna inredningsintresserade!

Och vet ni vad?

Jag trillade över en hel del fint!  Ni vet känslan, när man kommer in i en antikaffär 
och så bara hittar man NÅGOT som man inte ens visste att man letar efter!

Helt plötsligt stod det bara där och jag kände direkt att den här måste få följa med hem.

Nu var det något ganska stort, ja i alla fall så pass att vi inte kunde få det med oss hem
utan det kräver en släpkärra så nu i veckan får vi åka tillbaka och hämta det.
Jag visar mer när det kommit hem :)



De här raringarna hittade jag också, sååå fina. Ganska höga och pampiga.


Första tanken i butiken var förstås att jag skulle spraymåla dem när jag kom hem,
men nu tvekar jag... Tycker de är charmiga som de är så det får nog bero ett tag.



Lite annat smått o gott blev det också men inget mer som jag har fotograferat.
Sanna hittade också flera go´bitar, bland annat hittade hon en liten sak som jag letat 
efter länge. Få se om jag kan få bilder av henne sen och visa.

Jag har tagit det lite lugnt nu på morgonen men nu är det dags att sparka igång
dagen och nya veckan! Mycket att fixa med i butiken just nu, massor med 
förberedelser inför säsongsöppningen och det är förstås bara kul!

Ha det så gott och tack till alla er som tittar in här!

Kramar från Carina

1 kommentar:

Vit Hortensia sa...

Visst är det härligt med solljuset!!! Jag som varit urseg i flera månader har fått jätteenergi och det känns mycket bättre än att dega i soffan och tycka att det mesta är jobbigt :-)
Jag hittade inget roligt på loppis men slängde längtansfyllda blickar på alla fina kläder som finns i butikerna nu...och skor! Är bara så ledsamt att jag fått problem med en stortåled och inte kan ha skor med annat än en liiiten klack och vårens mode bjuder på väldigt mycket klackar. Ett par högskaftade sneakers /(utan klack) följde med hem i alla fall.

Ska bli spännande att se vad du hittade mer än de fina ljusstakarna!
Ha en jättefin dag!
Kram
Birgitta