lördag 16 februari 2013

Teblomma



Hoppas ni har det bra och njuter av helgen!  Här har vi fixat med lite av varje.
Morgonen startade med en lång skön promenad och det känns alltid gott.

Lite rensning och röjning och en vända till tippen har vi hunnit med och det är så 
skönt att få det gjort. 

Nu står hjortsteken i ugnen. Spännande att se hur det blir för det har vi inte testat
förut... Till det blir det en potatisgratäng med västerbottenost och rödvinssås. 
Vi får hoppas att det blir gott så inte gästerna blir besvikna. I västa fall får det väl 
bli hämtmat istället...

Alldeles nyss bjöd jag käre mannen på te. ( Det är inte starkare än så i glaset,hihi )



Har ni provat de här teblommorna? Så här ser de ut när man köper  dem och så 
ska de läggas i varmt vatten.


Jag var förstås beredd med kameran för att följa den spännande utvecklingen.
Sakta, sakta öppnade sig den lilla gröna kulan och så växte det upp en liten röd
blomma.



Lite spännande var det allt.


Jag är ingen te-älskare men käre mannen tyckte det var  gott. Det såg lite 
grumligt ut så jag silade det och la blomman på sidan istället.

Nehepp, nu ska jag fixa och dona med dukningen till ikväll. Det gillar jag!

Ha en fortsatt skön helg!

Kramar från Carina


2 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Önskar dig en riktigt skön och avkopplande kväll med god mat. Jag har sett teblommor men aldrig vågat prova. Ha en fin söndag också!
Kram,
Regina

Vit Hortensia sa...

Men vad var det där?! Teblomma har jag aldrig hört talas om, eller sett förut. Spännande!
Kan inte tänka mig att du misslyckas totalt med matlagning :)

Ha en fin kväll!
Kram
Birgitta