onsdag 6 februari 2013

Lite nytt...


I lördags var vi en tur till Örebro och shoppade, målet med resan var att köpa en 
kamera som var slut i Västerås men självklart passade jag på att se mig om i andra 
butiker också.  Det blev en hel del  oplanerat smått o gott som fick följa med hem i 
påsarna. 
Vasen på bilden är en av godbitarna jag hittade. Tokgillar formen på vasen, så fin 
att fylla med rosor eller tulpaner!  Den lilla ljuslyktan på brickan köpte jag inne på 
Nice i Marieberg. Tror den kommer från Affari, i alla fall har vi beställt liknande därifrån
till butiken som kommer hem senare i vår
.


Och här är min lilla skönhet som jag nu försöker lära mig...
Jag har jättesvårt för instruktionsböcker men jag leker mig fram och testar.



På vägen hem från Örebro hann vi precis med att göra en avstickare till goaste 
Kicki och Min Skattkammare  innan hon stängde för dagen.
Det är så rofyllt och inspirerande på en och samma gång att besöka henne! Som vanligt 
fanns det massor med fint där och jag hittade mycket som jag ville ha.
Fjärilstavlan köpte jag hos henne och nu står den uppe i vårt tv-rum och den passar
så bra där. 
Ytterligare några saker följde med hem från Kicki, men de har jag inte fotat så det får
ni se en annan dag.



Nu ska jag åka ner till butiken en stund och fixa och dona, jag har svårt för 
att hålla mig därifrån även om det är stängt, hihi.

Sen ska jag fortsätta med att måla, en "ny"  möbel  väntar på färg och den här gången
blir det inte vitt!  Det förra projektet är inte färdigt än, det är fortfarande lite småfix
kvar. Men oj, så skönt det är att ha ett helt rum till förfogande när jag målar!
Bäst att passa på...

Ha en toppendag! 

Kramar från Carina

3 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Du har jämt så så fina blommor i dina vaser! Jag är dålig på att komma mig för att handla sånt. Det är dumt för man blir så glad att titta på dem!
Fjärilstavlan blev jättefin där!
Har precis mailat dig! :o)
Stor kram fina du!
Kicki

hemma hos lilla mej sa...

Härlig vas med söta rosor i och bara så himla fina ljuslyktor.Ha en skön onsdag fina du.Kramar Rita ♥

Anna-Leena sa...

Jättegulliga vas och lyktor.
Och vilken cool camera vit :)

Mvh Anna-Leena.