måndag 18 februari 2013

Köket...


Välkommen in i vårt kök och hälsa på!

Några rosa färgklickar får lysa upp i köket. I fönstren är det engelska pelargoner
som får sprida färg.



Härlig mild rosa färg på blommorna.


Här syns det andra fönstret och dörren ut till uterummet.

Och tänk, nu ser jag det där som jag blundar för i vardagen!  Verkligen lätt att bli hemmablind!
Det är spröjsen som har väntat på färg i evigheter, utsidan är målad men av någon 
anledning så blev inte insidan gjord... Och så ser jag att spröjset på dörren inte sitter 
på plats? Ännu ett projekt... dock inte så stort men tydligen lätt att glömma.



Vårglädje på köksbänken.


Vackraste rosmuggarna hänger på rad.


Små pärlhyacinter  planterade i en tekopp. 
I reda-burkarna finns en massa nyttigheter nära till hands, pumpakärnor, linfrön, 
solroskärnor med mera.


Vårglädje samsas med vitlök och flingsalt mm.


Min älskade kaffemaskin och kitchen aid.


Vitrinskåpet som slukar massor!


På köksbordet står en liten bricka med ännu mera vårglädje och lite annat smått o gott.
Den söta lyktan och tändsticksasken köpte jag sist jag var till goa  Kicki
En liten tavla med likadant motiv följde också med hem.

Idag har vi ett par minusgrader och det ser ut att bli en toppendag! Solen är redan 
på väg att titta fram  nu när klockan är 7.30
Nu är det längesedan den var framme, kommer knappt ihåg hur det är ;)

Hoppas Du också får en fin dag!

Kramar från Carina


3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mycket fint visar du .Underbara bilder på massor av fint.Ha en skön start på nya veckan söta du .Kramar Rita ♥

Blåbärs och smultronstället sa...

Vilket fräscht och underbart kök, man blir glad av dina bilder:)
Varm kram Susanne

Sofie sa...

Hej! Undrar var du köpt vitrinskåpet? Svara gärna till min mail: sofieo_85@hotmail.com så blir jag jätteglad! Mvh Sofie