onsdag 27 februari 2013

Mitt stora fynd


Hej hopp! Solens strålar gör så energin är på topp! 

Åh, så härliga dagar det är nu när ljuset återvänder och man märker att dagarna 
blir längre och längre. 

Idag hade jag tänkt visa er det STORA fyndet jag gjorde i fredags, tanken
var att vi skulle  hämtat det igår men så blev det inte...

Neee, igår valde jag den enkla vägen istället. Jag pratade med en vän som har 
butiken mittemot där jag hittade mitt fynd och vi kom överens om att hon skulle 
ta med det hem istället och måla det!



Taaa daaa, här ser ni en snabbtagen mobilbild från i fredags på skåpet jag hittade!

Jag gillar hörnskåp, de tar de inte upp så mycket yta men de slukar massor!
Det här ska få sta i vårt vardagsrum så småningom. Jag blev störtkär vid första ögonkastet!
Sååå vackert krön och flera andra fina detaljer som inte syns så bra på denna bild.



Idag blir det matlagning och bakning hela dagen, massor med gott ska fixas 
till kvällen. Svärfar fyller 80 år idag och ikväll firar vi honom här hemma tillsammans
med nära och kära. 
Kanske bäst att köra igång? Mycket att göra men det är bara kärt besvär!

Ha en toppendag och hoppas solen skiner på dig också!

Kramar från Carina


4 kommentarer:

Anneli sa...

Snyggt skåp.
Vilken färg ska det bli på skåpet?

Håller med dig om att hörnskåp är väldigt praktiska, tar liten plats och rymmer massor.

En solig dag till dig,
Anneli

Photo by Maria sa...

Ett jättesnyggt skåp.. Hade velat ha ett hörnskåp, men i dagsläget finns här inget hörn att ha det i.. Den dagen vi kan ha vårt matrum som just det och inte sovrum, DÅ skall jag banne mig hitta et fint hörnskåp att ha där inne =)

Ha nu en fin dag och mysigt kalas för svärfar..

Kram Mia

ängeln i vitt sa...

Superfint skåp. Det är som du säger att det inte tar så stor plats.

Kram Carina

Vit Hortensia sa...

Nu är väl svärfar ordentligt firad?!
Vilket fint skåp! Kommer säkert att passa jättebra hos er...och så skönt att få hem det målat och klart!!!

Yr.no lovar fortsatt solsken. Hoppas verkligen att det blir så!

Kram
Birgitta