fredag 22 februari 2013

Syrener



Igår sken den efterlängtade solen hela dagen och visade sig från sin bästa sida.
Helt underbart och nu får det gärna bli fler sådana dagar!

Jag var en sväng på stan och innan jag åkte hem gick jag förstås förbi  
torget och blomsterhandlaren som står där.

Och har ni sett?  Jag kom hem med en ljuvlig bukett vita syrener!


Nu doftar det helt underbart i vardagsrummet.


Här vill jag sitta idag, bläddra i några nya tidningar och känna doften av syrener.


Veckan har gått så fort, jag tycker det var måndag alldeles nyss men nu laddar 
vi för helg igen.

Hur ser Din helg ut?

Idag ska jag förstås borra ner nosen i syrenerna och njuta men jag ska även 
följa med Susanna ( dottern ) till vår andra grannstad och kika runt litegrann.

Helgen är fortfarande ett oskrivet blad men tanken är att den ska fyllas med 
skojsigheter. 

Önskar er alla en mysig helg med massor av mys och glädje!

Kramar från Carina

4 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Åhhh.. Syrener.. Nu längtar man ju till våren och sommaren..

Kram Mia

Sallys hus sa...

Men ååå!
kan man köpa syrener? Det visste jag inte! Jag går så sällan in i blomsterbutiker. handlar mest med mig billiga buketter från Ica eller Coop.
kan tänka mig att det var ljuvligt att sitta med en kaffe och tidningen o känna doften av VÅR..;)
Jag har haft 2 fullspeckade dagar så idag har det varit slappt o skönt. Nu försöker jag stålsätta mig för att åka och träna...huu...har verkligen ingen lust idag.
kram Katarina

Vit Hortensia sa...

Så härligt med syrener!
Hoppas att du har haft en fin helg. Jag (vi) har varit supereffektiva med att röja och rensa både ute och inne. Så himla skönt!
I morgon ska jag till Västerås för lite shopping, brukar alltid finnas lite tid över för loppis också. Lämna in lite utrensat och kanske få med mig något nytt hem :-)

Ha det så gott!
Kramis
Birgitta

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vi är många som längtar efter vår och doftande blommor nu. Man bjuds på längtansfyllda inlägg lite här och var, med blommor och doft, för snön den har vi tröttnat på. Hoppas på värmen de utlovat nästa vecka, så att snötäcket smälter bort.
Ha en fin ny vecka!
Kram,
Regina