söndag 10 februari 2013

Slappardag



Hej härliga och sköna slappardag!

Idag strosar jag runt i myspyskläder och gör inget speciellt, plockar lite här,
pysslar lite där, dricker massor med kaffe och bara har det bra.
Ibland behövs såna här dagar utan måsten.

Hoppas Du också har det bra idag!?



Söndagspajen är klar, nu väntar vi bara på att kvällens gäster ska dyka upp.
Efter en liten djupdykning i frys och skåp så fick det bli en hallonpaj, dekorerad , med
färska jordgubbar , blåbär och riven vit choklad.
Vaniljglass till det blir toppen!



Sist jag var iväg till det stora varuhuset  ( IKEA ) så följde det med nya vita muggar hem
och de är sååå goda att dricka ur!  9:- st kostade de och det är de väl värda!



Nu ska jag göra nästa djupdykning i kylen och trolla ihop lite kvällsmat.
Idag får det bli en söndagspasta med smått o gott som finns hemma, fläskfilé i bitar, 
lök, vitlök, paprika,  champinjoner, morotsslantar, sockerärtor och fetaost uppepå.
 Allt blandas med penne, matlagningsgrädde, kryddor och lite soja.

Ha en fortsatt skön söndagskväll! 

Kramar från Carina

3 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Mmm både god paj och härlig middag.Dessa muggarna är ju bara så fina.Skönt att bara vara .Ha en skön söndagskväll .Kramar Rita ♥

Anna-Leena sa...

Här brukar vi också har slappar dagar det är så skönt att bara få mysa runt i tofflor och mysbyxor.
Åh vilken smarrig paj!

Ha de gott
Kram Anna-Leena.

Vit Hortensia sa...

Hmmm...mina djupdykningar i kyl och frys brukar sällan resultera i sådana middagar...då vore det verkligen trolleri :-)
Idag fick herrarna fixa sin mat själva (hamburgare :-))medan jag var till Jenny och fick lyxigt fina naglar!

Ha en härlig måndag (själv åker jag nog på att städa...kanske)
Kram!
Birgitta